Wat mag het kosten
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
Bedragen x € 1.000 | |||||||
Middelen | |||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | ||
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Middelen | ||||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Mobiliteit | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Mobiliteit | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 | |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Mobiliteit | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Mobiliteit | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 | |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | ||
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Middelen | ||||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Mobiliteit | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Beheer wegen | 21.230 | 23.675 | 24.364 | 21.774 | 21.446 | 21.343 | 21.944 | |
Mobiliteit en openbaar vervoer | 6.039 | 7.155 | 6.975 | 7.266 | 7.256 | 8.130 | 8.913 | |
Parkeren | 11.685 | 12.771 | 12.562 | 12.766 | 12.950 | 12.888 | 13.021 | |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Mobiliteit | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Beheer wegen | 1.556 | 1.362 | 1.374 | 1.374 | 1.374 | 1.374 | 1.374 | |
Mobiliteit en openbaar vervoer | 561 | 0 | 151 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Parkeren | 20.919 | 27.225 | 25.712 | 26.920 | 26.751 | 26.583 | 26.583 | |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 | |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Mobiliteit | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Beheer wegen | 2.024 | 462 | 454 | 454 | 454 | 454 | 454 | |
Mobiliteit en openbaar vervoer | 694 | 693 | 693 | 692 | 691 | 690 | 690 | |
Parkeren | 12.184 | 17.103 | 16.867 | 17.272 | 16.968 | 16.798 | 16.653 | |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Mobiliteit | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Beheer wegen | 1.518 | 356 | 3.306 | 812 | 298 | 316 | 394 | |
Mobiliteit en openbaar vervoer | 1.999 | 2.209 | 3.209 | 2.183 | 2.183 | 2.309 | 2.298 | |
Parkeren | 7.845 | 13.458 | 12.721 | 13.407 | 13.369 | 13.207 | 13.089 | |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 | |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | ||
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Middelen | ||||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Openbaar vervoer | 1.343 | 1.257 | 1.271 | 1.256 | 1.251 | 1.247 | 1.243 | |
Parkeren | 11.693 | 12.798 | 12.589 | 12.793 | 12.977 | 12.915 | 13.048 | |
Verkeer en vervoer | 25.918 | 29.546 | 30.041 | 27.758 | 27.424 | 28.199 | 29.588 | |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Openbaar vervoer | 1.411 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | |
Parkeren | 20.919 | 27.225 | 25.712 | 26.920 | 26.751 | 26.583 | 26.583 | |
Verkeer en vervoer | 706 | 47 | 210 | 59 | 59 | 59 | 59 | |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 | |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Parkeren | 12.184 | 17.103 | 16.867 | 17.272 | 16.968 | 16.798 | 16.653 | |
Verkeer en vervoer | 2.718 | 1.155 | 1.147 | 1.146 | 1.145 | 1.144 | 1.144 | |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Openbaar vervoer | 25 | 25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Parkeren | 7.845 | 13.458 | 12.721 | 13.407 | 13.369 | 13.207 | 13.089 | |
Verkeer en vervoer | 3.492 | 2.540 | 6.490 | 2.995 | 2.481 | 2.624 | 2.692 | |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 | |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | ||
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Middelen | ||||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Belastingen | 1.043 | 1.107 | 1.124 | 1.147 | 1.164 | 1.164 | 1.164 | |
Doorbelasting uren | 1.998 | 188 | 204 | 204 | 204 | 204 | 204 | |
Goederen en Diensten | 24.203 | 26.050 | 28.235 | 23.720 | 22.498 | 21.820 | 22.081 | |
Kapitaallasten | 7.495 | 10.590 | 9.694 | 11.554 | 12.578 | 13.963 | 15.221 | |
Mutat voorz | 124 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Overboeking balans | -93 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Overdrachten | 849 | 168 | 168 | 374 | 374 | 374 | 374 | |
Salarissen | 4.686 | 5.450 | 3.798 | 4.129 | 4.132 | 4.132 | 4.132 | |
Uitkeringen | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Verrek overig | -1.353 | 49 | 679 | 679 | 704 | 704 | 704 | |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Gemeentefonds | -83 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Goederen en diensten | 21.097 | 27.272 | 25.922 | 26.979 | 26.810 | 26.643 | 26.643 | |
Subsidies en GR | 1.895 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | 1.314 | |
Verrek overig | 127 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 | |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Toevoeg aan reserv | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Onttrek aan reserv | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 | |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | ||
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Middelen | ||||||||
Lasten | 38.954 | 43.601 | 43.901 | 41.806 | 41.653 | 42.360 | 43.878 | |
Een duurzaam bereikbare stad | 5.083 | 7.155 | 6.975 | 7.266 | 7.256 | 8.130 | 8.913 | |
Een mobiliteitstransitie | 5.083 | 7.155 | 6.975 | 7.266 | 7.256 | 8.130 | 8.913 | |
Infrastructuur is op orde | 32.177 | 36.446 | 36.926 | 34.540 | 34.396 | 34.231 | 34.965 | |
Infrastructuur is op orde | 32.177 | 36.446 | 36.926 | 34.540 | 34.396 | 34.231 | 34.965 | |
Overige | 1.695 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Overige | 1.695 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Baten | 23.036 | 28.586 | 27.236 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Een duurzaam bereikbare stad | 100 | 0 | 151 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Een mobiliteitstransitie | 100 | 0 | 151 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Infrastructuur is op orde | 22.434 | 28.586 | 27.085 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Infrastructuur is op orde | 22.434 | 28.586 | 27.085 | 28.294 | 28.125 | 27.957 | 27.957 | |
Overige | 501 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Overige | 501 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo lasten en baten | -15.918 | -15.015 | -16.665 | -13.513 | -13.528 | -14.403 | -15.921 | |
Toevoegingen aan reserves | 14.901 | 18.258 | 18.014 | 18.418 | 18.112 | 17.942 | 17.797 | |
Een duurzaam bereikbare stad | 694 | 693 | 693 | 692 | 691 | 690 | 690 | |
Een mobiliteitstransitie | 694 | 693 | 693 | 692 | 691 | 690 | 690 | |
Infrastructuur is op orde | 14.208 | 17.565 | 17.322 | 17.726 | 17.422 | 17.252 | 17.108 | |
Infrastructuur is op orde | 14.208 | 17.565 | 17.322 | 17.726 | 17.422 | 17.252 | 17.108 | |
Onttrekkingen aan reserves | 11.363 | 16.023 | 19.236 | 16.402 | 15.850 | 15.831 | 15.781 | |
Een duurzaam bereikbare stad | 1.999 | 2.209 | 3.209 | 2.183 | 2.183 | 2.309 | 2.298 | |
Een mobiliteitstransitie | 1.999 | 2.209 | 3.209 | 2.183 | 2.183 | 2.309 | 2.298 | |
Infrastructuur is op orde | 8.863 | 13.814 | 16.028 | 14.218 | 13.667 | 13.523 | 13.484 | |
Infrastructuur is op orde | 8.863 | 13.814 | 16.028 | 14.218 | 13.667 | 13.523 | 13.484 | |
Overige | 500 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Overige | 500 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen | -3.539 | -2.235 | 1.222 | -2.016 | -2.262 | -2.111 | -2.016 | |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Rekening | Begroting 2025 | Begroting | Meerjarenraming | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | Primitief | Juli | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
Bedragen x € 1.000 | |||||||
Middelen | |||||||
Een duurzaam bereikbare stad | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Een mobiliteitstransitie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Groter aandeel fiets en voetgangers | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Meer openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Beter openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Modern parkeerbeleid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tegengaan verkeersoverlast | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Meer ruimte voetganger, fietser, OV | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Minder ruimte voor de auto | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Een betere verkeersveiligheid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Beter en schoner taxivervoer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Schonere lucht in de stad | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Minder doorgaand verkeer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Benutten van stations en transferia | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Minder vervuilende voertuigen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De infrastructuur is op orde | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De infrastructuur is op orde | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Overige | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Doeloverstijgend | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Overige | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |
Gerealiseerd resultaat | -19.457 | -17.249 | -15.443 | -15.529 | -15.791 | -16.514 | -17.937 |